Λοιπόν, θυμάμαι την περίεργη αίσθηση που μού προκάλεσαν τα "Πολιτικά Τραγούδια" του, όταν τα πρωτάκουσα, 15χρονος τότε, βάζοντας τον μεγάλο δίσκο στο μικροσκοπικό πικάπ μιας ξαδέλφης μου (της Λ. ή της Στ. ήταν; Δεν θυμάμαι). Όλα ήταν πολιτικά τότε, και η μουσική και το τραγούδι - τα απαγορευμένα, τα απελευθερωμένα, τα επανεκδομένα- αλλά αυτός ο δίσκος είχε μια αδιαμφισβήτητη κυριολεξία σε όλα: στον τίτλο, στο περιεχόμενο, στο ηχόχρωμα, στην ποίηση του Μπίρμαν και του Χικμέτ, ακόμη και στο εξώφυλλο, φιλοτεχνημένο από μιαν άλλη ξαδέλφη, την Kleopatra Dinga, την οποία τότε γνώριζα μόνο κατ' όνομα, κι αυτό έγινε ένας επιπλέον υπόρρητος λόγος να "κολλήσω" μ' αυτόν τον δίσκο και μ' αυτόν τον τύπο. Αλλά κανείς δεν μπορούσε τότε να υποψιαστεί ότι αυτός ο "οξύς" Μικρούτσικος θα γινόταν ένας τόσο "καθολικός" καλλιτέχνης που θα επέβαλλε σε εκατομμύρια ανυποψίαστους νεοέλληνες να χορέψουν τη Ρόζα ζεϊμπέκικο...
(Κείμενο του Γιάννη Κιμπουρόπουλου)
Κυριακή 30 Δεκεμβρίου 2018
Μικρούτσικος, αλλά μέγιστος...
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
η Τετραλογία, μια Αττικιουζέλ κι ένα Μουγκ για τον Μούτση
Το 1975, σε μια εποχή που η Ελλάδα βγαίνει από την επτάχρονη τυραννία και δονείται από τις επαναστατικές μουσικές του Θεοδωράκη στα πικάπ ...
-
"Πρωτομαγιά, με τον σουγιά, χαράξαν τον φεγγίτη, και μια βραδιά, σαν τα θεριά, σε πήραν απ το σπίτι...". Εννιά χρόνια πριν ιερο...
-
Τα τραγούδια για τους μετανάστες έχουν συνδεθεί με τους αναστεναγμούς του Καζαντζίδη, πάνω στον πικρό λυγμό του Βίρβου. Αλλά εγώ προτιμώ τ...
-
Από το 1966 έως το 1972 ο Μάνος Χατζιδάκις έζησε σε μια ιδιότυπη «αυτοεξορία» στη Νέα Υόρκη, περιστοιχιζόμενος από μια εκλεκτή παρέα: την ...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου